Incepand cu anii 2000, comunicarea traditionala s-a schimbat : fluxul undirectionat al mass-media a fost inlocuit de cel al comunicarii interactive, create de noile medii de promovare, iar consumatorul a devenit agent de co-branding, fiind invitat sa contribuie la dezvoltarea comunicarii brandurilor prin bloguri, podcasturi, arta proprie etc.

In plus, in societatea actuala, consumatorii se confrunta cu dificultatea de a gasi informatia utila sau adecvata intr-o mare de informatii. Exista astfel un echilibru greu de gestionat intre cerere si oferta, iar fluxul necontrolat de informatii poate aparea uneori ca un tir de gloante oarbe, fara o directie precisa. De aici si necesitatea „impachetarii” informatiei cat mai atractiv si accesibil tuturor categoriilor de public.

Inevitabil, toate aceste reconfigurari au modificat tendintele in comunicarea corporativa si, implicit, in practica de relatii publice. Prin urmare, care sunt noile coordonate ale industriei de relatii publice intr-o piata de comunicare unde inovatia primeaza si consumatorul este tot mai complex? Cu siguranta, adaptarea la context este cuvantul-cheie.

In zilele de 6 si 7 noiembrie 2008, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel a avut loc PR Innovation & Strategy, un eveniment complex, de doua zile, dedicat inovatiei si strategiei in relatii publice. Evenimentul a reunit peste 200 de specialisti pe parcursul celor 2 zile si a oferit un ghid complet al celor mai inovative tactici si tehnologii de comunicare, punctand totodata principalele tendinte in evolutia relatiilor publice contemporane: de la de la tehnica la inovatie strategica, de la diferentiere la convergenta, de la managementul reputatiei la managementul relatiilor.
Evenimentul a abordat subiecte precum:
• Tactici eficiente in procesul de planificare a strategiei relatii publice
• Reputatia organizationala si rolul ei strategic in dezvoltarea companiilor
• Integrarea strategiei de relatii publice in campaniile de public affairs
• Importanta inovatiei in planificarea unei strategii eficiente de relatii publice
Participand la PR Innovation & Strategy ai avut posibilitatea sa identifici:
• Care sunt cele mai inovative tactici in planificarea unei strategii eficiente de comunicare
• Cum poti crea cu succes o strategie de public affairs
• Care este rolul relatiilor publice in managementul reputatiei organizationale
• Cum poti gestiona eficient un proces de schimbare organizationala
• Directori de comunicare si corporate affairs
• Directori de comunicare si marketing
• Consilieri de strategie
• Specialisti in PR din agentii specializate
• Specialisti in New Media
• Consultanti independenti
• Practicieni din advertising
• Jurnalisti
• Bloggeri